21 april 2009

Drömmar

Jag drömmer varje natt och kommer ihåg alla drömmarna. I natt hade jag en typ av mardröm. Det hela gick ut på att jag hade ansvaret för ljussättningen på en stor konferens (typ 10 000 pers) som heter Nyhemsveckan och går av stapeln i midsommar. Först blev jag sååå besviken att ingen tänkt på ljussättningen och sedan hade jag otroligt små resurser när jag fick ansvaret. Hemska dröm!!!

Som jag förstått så är drömmar hjärnas sätt att bearbeta saker och på något sätt blir tanken fri och ohämmad. Jag har nog mycket att bearbeta i så fall!! Jag drömmer jämt!

Det finns ju andra typer av drömmar, sk livsdrömmar. Dessa drömmar är livsnödvändiga. Att möta människor som inte har drömmar om framtiden känns så hopplöst. Dessvärre finns det många som känner så, att man inte har någon direkt framtid att se fram emot. Där är min övertygelse att tron på Jesus och ett liv med Gud ger människor drömmarna tillbaka. Vetskapen om att Gud vill mig väl och har en framtid åt mig ger nytt mod och ny kraft till att gå vidare.

Jag har länge drömt om en växande, varm, kärleksfull, glad, uppmuntrande, hjälpande, rockig, ljussättande (jag är lite nördig när det gäller scen ljus, vilken ljusrigg jag drömmer om! OJOJ!), drömmande kyrka. Idag ser jag en hel del av det och bara njuter. Allt börjar med drömmar om en önskad framtid vilket i sin tur ger oss idéer och handlingkraft till att förverkliga drömmen.

Hoppas du är en drömmare!

Ha en bra vecka fylld av drömmar och visioner.

Vi ses!

Staffan

1 kommentar:

  1. Verkligen bra skrivet... Keep on writing ;) och allt annat som du gör så bra!

    SvaraRadera