14 april 2009

Ingen speciell överskrift

Tänk att jag varje vår ska bli så förvånad: - å nej förkyld! Marita - nej det är ju din vanliga vår allergi. Jag fattar inte att jag ska glömma det varje år?!
På tal om att glömma så pratade jag med min kompis Martin Boström (pastor i Göteborg) och han berättade följande. För ovanlighetens skull tog han bilen till jobbet för att snabbt kunna ta sig hem och hinna byta till sommardäck. När arbetsdagen var slut åkte han spårvagn hem och väl hemma och igång med att byta däck hann verkligheten ikapp - Var är bilen???

Jag kan i inte låta bli att skriva om Awake. (drogfritt ungdomscafé på fredagar i Pingstkyrkan)
I fredags sattes det nytt rekord: 68 ungdomar! En viktig effekt är att folk drar folk och det är samma sak på gudstjänsterna som dom senaste veckorna dragit ca 100 personer per söndag. Det är folket som gör festen, så välkommen och förgyll festen ännu mer med ditt deltagande.

En klassiker i filmer är de sista orden när någon dör. T ex så kommenterar Forrest Gump (en av favo filmerna) att hans sista ord till Bubba inte var så väl valda, jag tror det var typ bara - hej Bubba!
Man kan ju fundera på vad man skull vilja säga om man fick möjligheten just innan man flyttar hem. Jag har tänkt lite annorlunda, vad kommer jag inte att säga då!
Det ska jag tala om nu på söndag: Saker jag inte kommer att säga på min dödsbädd!
Blir du nyfiken? Ja det är bara att komma kl 16 nu på söndag!

Vi ses!

Staffan

1 kommentar:

  1. Som jag minns det gick deras sista konversation ungefär:

    -Hey Bubba

    -Forrest, why did this happen?

    -You got shot

    -I want to go home

    SvaraRadera