4 augusti 2009

Kändisar

Summerar en intensiv och kul helg.
Fredag: Goda vänner, Göteborg, U2!!!!!!!!
Lördag: Vigsel och en otroligt hjärtlig, varm och kul fest!
Söndag: Stockholm city, vilken sommarstad! Bra gudstjänst på Stockholm Hillsong!
Har under helgen sett några kändisar:
Bono (sångare i U2)
The Edge (gittarist i U2)
Larry M (trummis i U2)
Adam C (basist i U2)
Emma Sjöberg (Sveriges mest kända modell, sprang nästan på mej efter ett träningspass på S.A.T.S)
Carola (ja du vet! firade gudstjänst tillsammans med oss i på hillsong)

Visst är det lite konstigt det här med kändisar. Att en känd person får en att reagera: - oj titta Carola!
OCH!?
Vad är känd egentligen, hur många måste känna igen en för att kvalificera sig för epitetet känd. Eller har det med TV att göra??
Jag menar grundläggande är det ju så att alla människor har lika värde oavsett ålder, kön, sexuell läggning, tillgångar mm Ändå ser vi inte alla på samma sätt.

Vad alla skulle må bra av sann jämlikhet, att alla behandlas med samma respekt och värdighet. Nu tänker vi ofta så stort och politiskt när vi talar om dessa frågor. Men vad sann jämlikhet handlar om för dig och mej är att alla våra möten ,med en människa, är lika värdefulla. Brukar försöka tänka så när jag träffar människor att här är en människa som jag möter och just nu är hon den viktigaste i hela världen och är värd mitt intresse, mina ögon och öron. Jag lyckas inte alltid utan faller för kändisfrestelsen och gör skillnad på folk.
Tur att man kan träna varje dag!

Hur som helst så snackade jag med världens mest kända och inflytelserika person i morse och han sa att han vill vara med mig idag och att han älskar mig.
Det känns bra!

Vi ses

Staffan

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar