27 oktober 2009

Bygge pågår!!

Jag har så svårt att hålla mig ifrån kyrkan! Så fort jag ser att det lyser där så bara måste jag titta in och se vad som händer.
Ett stort mediabås börjar ta form.
Flexibel scen med mörkt scengolv, nedfällda medhörningar och luckor med div el lösningar. Allt för att det ska bli så rent som möjligt på scenen.
Två ljustrossar på gång.
Ny matta till hela lokalen.
Brand larm mm
Ja listan kan göras lång.
Dessutom så är det något speciellt att ideellt arbeta tillsammans. Det bygger vänskap och gemenskap på ett otroligt sätt.

Just nu är vår kyrka precis vad den ska vara: En arbetsplats.
Jag predikade för några år sedan att vår kyrka ska vara en arbetsplats.
- Här finns inga färdiga människor, utan vanliga människor under reparations och uppbyggnadsarbete.
- Det kommer aldrig att bli lugnt och tyst, utan precis som en byggarbetsplats kommer det vara ljudligt och rörigt.

Jag längtar till det är klart och vi kan använda hela kyrkan, det är lite trångt att vara nästan 100 i serverings våningen.
Välkommen att trängas nu på söndag då jag fortsätter att tala utifrån världens mest kända tal.

Vi ses!

Staffan

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar