6 november 2009

Grinig Gubbe

Häromdagen skulle jag åka från affären efter att ha handlat två 1,5 liter tetror mjölk.
När jag svängde ut från affären började jag prata i mobilen för att kolla med mamma var jag skulle hämta henne. När jag passerar övergångsstället vid ICA så börjar en man peka och fäkta mot min bil. Jag blev irriterad och tänkte:
- Ok det är kanske inte så bra att prata i mobilen när man kör bil men det är ju inte förbjudet (än så länge) i varje fall! Vilken sur gubbe, tror han att han är Forshagas egen lilla ordningsvakt eller..!
Ja så fortsatt jag att tänka, ja nästan så jag blev lite sugen på att träffa på honom igen för att få ett samtal med honom.
Jag körde ett varv runt Forshaga centrum och sedan åkte jag för att hämta mamma.
När mamma kom ut pekade hon på taket och lyfte ner mjölktetrorna som jag hade glömt och åk omkring med i Forshaga.
AAA nu förstår jag vad mannen menade med med att peka så intensivt på mig förut, han ville ju bara hjälpa till!
Och jag som hade så många osnälla tankar om honom.

Precis det här predikade jag om för några söndagar sedan. Vi dömmer ut och sätter människor i olika fack så fort. En man beter sig konstigt eller grinigt och vips direkt har Staffan ställt honom i "grinig gubbe facket".
Vi vet så lite om varandra, vad som ligger bakom olika beteenden osv. Vi kanske bara har sovit lite dåligt och inte hann med frukosten så ger det upphov till dåligt tålamod osv.
Hoppas jag växt lite av erfarenheten och att jag nästa liknande tillfälle kan tänka annorlunda

Tack snälla farbror för att du ville hjälpa till!!

Vi ses!

Staffan

1 kommentar:

  1. Haha.. kan se det framför mig . Ha en välsignad helg! Från oss i STAFFANStorp....

    SvaraRadera