29 januari 2010

Ett fyrfaldigt leve!

Hade en blogg liggande, färdig att publicera. Den handlade om min senaste predikan och tanken var att du kunde gå in på Forshaga pingst hemsida och lyssna på den. Nu strular vår hemsida leverantör så den predikan finns inte tillgänglig än. Återkommer i detta ämne!
Idag fyller jag 42 år! Otroligt att man är 42!
Grymt bra ålder. Hyfsat ung, en del erfarenhet, förhoppningsvis mycket kvar av livet.
Är jag nöjd med mitt liv?
Ja det måste jag säga att jag är. Har så otroligt mycket att vara tacksam övar. En fantastisk fru och otroliga barn, två jobb jag verkligen trivs med och många vänner.
Det kanske låter lite klychit men jag är väldigt tacksam till Gud för allt.
Det finns en vers i bibeln som jag har haft som ledord i mitt liv och försökt leva efter. Det är Jesus själv som säger: "Han (Gud) kommer att med glädje ge er allt vad ni behöver, om ni ger honom första platsen i era liv och lever efter hans vilja"
Du och jag är inga nobodys för Gud utan vi är skapta till ett syfte och en tanke. Utmaningen med livet är att med Guds hjälp hitta det spåret i våra liv och se vad som kan hända.
Jag tror många går med en känsla ibland som säger som Simbas döda pappa i filmen Lejonskungen.
-Du är mer än vad du har blivit!
Vi gör så gott vi kan men känner ändå att det inte vill sig riktigt, känslan av djup tillfredsställelse vill inte infinna sig, vetskapen om att jag har ju större kapacitet osv.
Då tror jag du är Gud på spåret! Han har lagt ner något i våra liv och när inte det kapitalet får blomma så infinner sig en typ av tomhet.
Välkommen att upptäcka både Gud och dig själv. Det är vad kyrkan är till för och jag ser fram emot att göra den resan tillsammans med dig.

vi ses!

Staffan

1 kommentar: