16 februari 2010

Magsjuketankar

Äntligen! Ledig helg, inplanerade utflykter både lördag och söndag, OS!
Ja, förväntningarna var stora inför helgen. Marita och jag kom överens om att somna i varsin soffa för att kolla på OS invigning kl 03.00.
Vaknar av klockan 03.00, slår på tv:en. Vad konstigt jag mår, ja ja jag åt många räkor kvällen innan tillsammans med vänner, det blir säkert bättre. Nja det verkar inte bli bättre, nästan så jag måste spy! Nej, lugn det beror på tiden, du är inte van att vara uppe vid 03.00. Nej! Nu måste jag spy! Sedan var det igång, kl 05.00 kom en av döttrarna igång också. Vilken trevlig helg det blev!
Magsjuka är otroligt otrevligt. När man tömt magen (vilken trevlig blogg detta är) och illamåendet bara fortsätter och mala inom en då känns det som man förlorar hoppet om att någonsin må bra igen. Ändå så rent förnuftsmässigt så vet man ju att det går över men för stunden ligger hopplösheten som en blöt filt över ens kännsla.
Ä du in den situationen just nu? Inte magsjuk utan i en situationen som upplevs hopplös.
Det är svårt att ta till sig det jag nu vill säga dej.
Det finns hopp!
Men inte var som helst.
Gud ges epitet "hoppets Gud" i bibeln. Du och jag kan ha olika uppfattningar om Gud, om han finns, hur han är osv
Min och många andras erfarenhet är att Gud finns och han kan och vill ge hopp, både för livet och döden.
Gud kan ju kännas lite otillgänglig ibland, hur får man tag i honom?
Jag känner bara till en väg, och den fungerar garanterat! Vägen är en person: Jesus.
Oj vad seriös den här bloggen blev! Ja jag tror du finns därute på webben som behövde det här just nu.

Vi ses!

Staffan

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar