20 februari 2010

Staffan + snö = sant

Jag älskar snöoväder!!
Det säger jag efter att jag nyss har skottat av två tak och en gård!
Jag kan bara inte rå för det men jag såg fram emot dagens snöoväder, var lite rädd bara att det skulle vara lite klent. Men icke! Ett riktigt ruskigt oväder.
Varför älskar jag snö?
- Jag kommer från Jämtland. Det finns faktiskt Jämtlänningar som också klagar på snön, då kan man ju undra varför man bor i Jämtland!
- Tycker det är helt ok att klä på sig och skotta snö. Skottar mycket hellre snö än klipper gräs. Gräsklippning suger rejält!
- Har haft väldigt roligt i snö. Byggt många snögrottor, gångar, borgar mm. Åkt pulka, spark, och naturligtvis en av mina passioner i livet: slalom!
- Kört snöskoter!! Oj oj vad kul det är!!
- Sluppit skolan ibland pga att skolbussen inte kom fram.
- Alla snöbollskrig som man har utkämpat.
- Äventyrliga bilfärder med fastkörningar och skottning till följd.
- Skottning = gratis träning.
Ja du ser att listan på fördelar kan göras lång.
Nu ska jag mysa inomhus idag och som om inte det vore nog med snöoväder, det är ju OS också!!

I morgon är det countrygudstjänst med Göran Isaksson, han backas upp med fullt band och körare. Det blir grymt! Missa inte minglet före gudstjänsten kl 15.30!

Vi ses!

Staffan

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar