14 september 2010

Det ultimata kärleksbeviset

What is love? frågade sig Howard Jones typ -83 i en låt jag lyssnade en hel del på. Det är en bra fråga!
Det finns naturligtvis kärlek i olika nivåer osv. Jag har en otroligt skön kudde (nån typ av tampurkudde) den är hård, strikt och inte oformbar. Är det kärlek?
Hur mäter man kärlek?
Om någon säger: - Jag älskar dig! till dig, hur vet du att det är sant?
Oavsett vad du tycker och tror om Jesus, så sa han en del bra saker. Bl a sa han: "Ingen har större kärlek än han som ger sitt liv för sina vänner"
Alltså större uppoffring större kärlek!
Här är ett klipp om två bröder och om mycket kärlek. Händelsen utspelade sig i Augusti i år.
Varning!! Otroligt stark story!


Broderns livsavgörande handling kommer att påverka den överlevande broders liv, varje dag och för alltid.
Jag kan känna igen mig i den överlevande brodern.
Mitt liv har påverkats på liknande sätt sedan den dagen jag förstod att Gud (Jesus) gav sitt liv för min skull. Ditt liv blir inte heller detsamma när du förstår hur mycket Gud faktiskt älskar dig.

Ja, det blev en otroligt seriös blogg den här gången men det kan inte hjälpas, budskapet om Guds kärlek är mitt livs ärende och uppdrag.

På söndag är det gudstjänst kl 16 som vanligt. Premiär för ny trummis samt avslutning på serien: Jesus for president - ditt viktigaste val!

Vi ses!

Staffan

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar