1 oktober 2009

Vad skönt det är att inte bry sig

Hur går det med dina vita tv veckor?
Utmärkt! Det är riktigt skönt! Säkert! Jag är inte ironisk nu!
Jag har mer tid i mitt liv, tv:en är en grym tids tjuv. Tid är något av det värdefullaste vi har och kan ge, och tänk nu har jag mer av detta guld!
Sedan har min kreativitet och kapacitet ökat, jag tar mig för saker och har mer energi till att göra det. Tv:en har en förmåga att förslappa och försoffa och göra mig loj (stavas det så? eller?).
Det finnas så mycket här i världen som är viktigt att bry sig om och därför är det skönt att ha lite mindre saker att bry sig om. Jag bryr mig inte om hur dom blivande idolerna i Idol gör ifrån sig, jag bryr mig inte om hur det går för livvakterna i den Danska serien Livvakterna och det är nästa skitsamma hur många mål Zlatan gör.

Från det ena till det andra, nu på söndag är ämnet för predikan: Från Joakim von Anka till Moder Teresa.

Vi ses!

Staffan

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar