24 februari 2010

Om några år kommer vi att snubbla på ögonfransarna.


Först vill jag bara säga att jag har inget emot smink, tvärtom jag tycker det är snyggt när min fru sminkar upp sig.
Men visst är reklamen för mascara rätt otrolig.
Det utlovas att ögonfransarna ska bli upp till 10 gånger längre och fylligare, utan klumpar dessutom. Jag undrar hur långa ögonfransar kan bli? Fortsätter utvecklingen på detta område i samma takt kommer många om några år ha svårt att ta sig fram utan att snubbla på sina låååånga ögonfransar.
Det senaste jag såg var ju en mascara med inbyggd motor som vibrerar så att det ska bli ett bättre resultat.
Tänk vad man kan lägga ner sig i utveckling för att få nån mm längre fransar!
Som jämförelse konstaterade jag och en kompis för några dagar sen att det är konstigt att man inte har lyckats i större skala göra saltvatten till sötvatten. Behovet av vatten kommer bara att öka i vår värld och en del tror ju att vatten behovet kommer att bidra till oroligheter och strider i framtiden.
Då känns ju nån millimeter längre ögonfransar lite futtigt. Ja ja nu behöver man inte ställa det ena mot det andra och som sagt jag är inte emot långa ögonfransar.
Jag bara tycker om se saker i större perspektiv.
Skrev på facebook att jag var trött på allt klagande på SJ och det väckte en del tyckare. Jag kan förstå att om man är beroende av SJ för sitt jobbs skull så är det grymt frustrerande att det inte fungerar. Men åter igen, se det i perspektivet av att vi bor i ett av världens mest utvecklade länder när det gäller tex infrastruktur. Vi kan i princip året runt besöka hela Sverige och alla jordens hörn.
Visst jag kanske inte kunde hälsa på min släkting pga snöovädret men å andra sidan så går det ju ingen nöd på mig. Jag sover i en skön säng, äter mig mätt varje dag osv.
Ja du förstår vart jag vill komma.
Lev med större perspektiv så blir "stora" saker små och "små" saker stora.

Vi ses

Staffan

1 kommentar:

  1. Helt sant Staffan, man borde vara mer tacksam över det man har och inte klaga på ovesäntliga saker!

    SvaraRadera