6 mars 2010

Ha! Det var Laura Branigan!

Vad är det här för låt?
Brorsan och jag stannade strax före liften och lyssnade på låten som spelades i backen.

Detta utspelar sig i Trysil. Jag är nyss hemkommen från fem dagars läger med ett trettiotal sköna ungdomar. Många timmar i backen, lekar, tävlingar, god mat och samtal om kristen tro.
Trysillägret är fantastiskt!

- Jag tror det är Self control med Laura Branigan, sa jag.
- Det är det inte, det är The Pretenders, säger en man bredvid som lyssnat till vårt samtal.
- Nej det är inte The Pretenders jag är ganska säker på att det är Laura! sa jag.
Vi åkte ner och tog liften upp och alldeles när vi skulle åka kommer The Pretenders mannen ikapp och säger att han kollat upp att det var The Pretenders. Ja vad säger man då, jag var inte övertygad.
Senare på dagen var det dax för en fika med några pastorspolare. Jag kom lite tidigt till caféet men där var redan tre av vännerna tryckande på varsin mobil.
- Finns det nätverk här? - Ja varför tror du annars att vi sitter här?
Kopplade direkt upp mig och fick fram att det var Laura Branigan och inte The Pretenders!
Sedan sökte jag hela dagen efter The Pretenders mannen för att ta ur honom denna alvarliga villfarelse i musikens värld, rätt ska va rätt.
Mitt sökande blev resultatlöst!
Är det viktigt att ha rätt?
Är det viktigt att rätt ska vara rätt?
Nja det beror ju på vad frågan handlar om. Handlar det om vilken låt som spelas i backen så är det inte viktigt. Om det däremot handlar om man ska fylla på diesel eller bensin när man tankar så är det lite viktigare.
Undrar om det inte har med mognad att göra om man kan släppa oviktiga saker och inte behöva ha rätt jämt utan låta det bero.
Hoppas jag har växt och mognat lite till.

Kan ändå i min tanke njuta av att The Pretenders mannen i något sammanhang kommer att höra låten på radio som följs av att radioprataren säger:
- Och det var Self control med Laura Branigan!

Vi ses!

P.s I morgon är det gudstjänst som vanligt kl 16 med inslag från lägret, ta med dig hela släkten och kom!

Staffan

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar